LOGIN

am uitat parola

Cauta in ofertele agentiilor

Oferte de la agentii

Trimite agentiilor partenere o solicitare de pret si conditii pentru vacanta ta viitoare. Cerere oferta

Prețuri afișate în:

Mersul trenurilor, bilete avion
Sisteme de masura
Convertor valutar

unde iti poti petrece vacanta?

Cautare avansata

Zona: Muntele Pichu Pichu, Arequipa/Moquegua, Peru
Altitudine: 5664 m
Altitudinea maxima atinsa: 5616 m

Dintre cei trei munti spre care privesc zilnic din Arequipa, Pichu Pichu este cel mai putin escaladat de catre montaniarzi. In comparatie cu Misti nu are forma conica, tipica unui vulcan, iar fata de cei 6075 de metri pe care-i are Chachani nu poate concura. Totusi, o ascensiune pe Pichu Pichu isi are tot farmecul. Privelistea care se vede de pe munte spre sud-est este fascinant: chiar la poalele lui se afla lacul sarat Salinas Grandes, in fundal vulcanul Ubinas care este tocmai activ si are o imensă fumarola, iar chiar in apropiere un alt munte, mai mic dar cu forme si culori interesante. In zile senine se pot vedea si vulcani din Chile si Bolivia.

De data aceasta am avut noroc cu partenerul, fiind acompaniat de colegul meu de birou, Pedro. Cu o zi inainte, Mikey Zarate, ghidul montan care impreuna cu Johan Reinhard au descoperit mumia veche de peste 500 de ani a unei fetite incase sub varful vulcanului Ampato, mi-a dat niste informatii cum sa abordam muntele. Scosesem niste imagini de pe Google Earth, doar ca pentru partea gresita a muntelui... dar adevarul e ca rezolutia permite o apropiere suficient de mare pentru a se putea orienta cu aceasta.

Ne trezim devreme si cu un taxi ajungem la strada de unde pleaca autobusul spre Ubinas. Doar ca ajungem o ora prea devreme, asa ca decid ca cel mai bun lucru e sa continui somnul in bus, nu inainte de a mai fi cumparat ultimele alimente necesare pentru tura noastra. Intr-un lung drum de 3 ore jumate urcam prin Chiguata spre malurile lacului Salinas Grande la 4450 m unde ne coboram din bus. Locul unde ne-am dat jos din bus nu era chiar cel mai apropiat de unde trebuia sa ajungem, asa ca trebuie sa mai traversam o pampa inainte sa dam de valea pe care dorim sa ne apropiem de varf. Dupa cinci ore de mers ajungem la un loc plan, la 4900 m si ne amenajam un loc de cort cu pereti de piatra in fata unei mari stanci pentru a fi protejati de vant. Ne pregatim niste supa de taitei si biscuti cu sunca si cas, dupa care incerca sa adormim. Dupa o scurta iesire din cort la miezul noptii, cu dureri mari de cap, iau o aspirina care ma face sa dorm urmatoarele 5 ore neintrerupt.

Abia la ora sase jumate reusim sa plecam, incepem cu un ritm lent pentru a ne trezi si incalzi corespunzator. Dupa o ora jumate ajungem la grohotisul (5100) pe care trebuie să-l suim ca sa ajungem in creasta care ne duce spre varf. Facem o mica pauza dupa care incepem urcarea. Incercam sa gasim drumul cel mai usor, fara alunecari pe nisip dar si fara a trebui sa trecem peste mari bolovani. La o altitudine de 5390 atingem pe creasta se deschide o priveliste impresionanta asupra celorlalte creste al Pichu Pichu, dar si spre lanturi muntoase mai indepartate. Mai ales spectacolul pe care vulcanul Ubinas cu fumarolele aruncate tot la jumatate de ora, ni-l prezinta este fascinant.

Pe masura ce urcam, bolovanii peste care trebuie sa trecem sunt tot mai mari, inaintarea mai lenta. Ne aflam la 5616 m unde ajungem la un punct la care trebuie facuta o traversare pe creasta care s-a ingustat la un metru jumate. Pe fiecare dintre parti se deschide un abrupt de 80, respectiv 150 de metri. Stancile nu sunt stabile iar locul prin care se face traversarea este foarte ingust. Dupa o rapida analiza a situatiei decidem sa nu continuam urcarea, aflandu-ne la doar 20 de minute de varf. Riscul de accident si greseală stupida era prea mare, aaa ramane pentru data viitoare sa urcam Pichu Pichu. Am recunoscut o mica creasta si un scurt grohotis de pe care se poate ajunge aparent fara probleme pe creasta principala, de unde se poate urca spre varf.

Cu sufletul impacat ne intoarcem pe acelasi drum, nu ne pare rau de varf, doar de lungul grohotis pe care am fi putut cobora in loc să sarim printre bolovanii de pe creasta. Ajungem la cort, ne mai pregatim o supa crema de scoici, strangem cortul si ne indreptam cu pasi grabiti spre lacul (Laguna) Salinas. Autobusele care se intorc din Ubinas spre Arequipa trec prin dreptul lacului pe la ora 11-12, asa ca speram sa prindem o ocazie. Pe la sapte seara, tocmai cand ne pregateam sa punem cortul (se facuse deja frig si eram obositi) vedem in departare doua lumini de far care se apropie cu foarte mica viteza. Jumatate de ora mai tarziu oprim camionul incarcat cu borax din exploatarea Ubinas si ne urcam in remorca, sub copertina unde mai erau 4 persoane. Patru ore de martiriu in frig, intuneric, praf, zgomot si zdranganeala ne trebuie sa ajungem in Arequipa. Totusi suntem bucurosi fiindca asa putem ajunge punctuali urmatoarea zi la birou. Noi ne-am intors sanatosi si muntele tot acolo ramane pentru o noua incercare de a-l urca si de a ne bucura de privelistea spre Arequipa.

www.stefanroman.com

Alte articole din Aventura
Huayana Potosi 2006- Stefan Roman
Lumea de dincolo de prize…
Despre schi si despre nisip
Ciucasul,un munte misterios
Trekking- Stefan Roman in Coropuna 2006
Program individual de rafting
Concurs Mountainboard.ro
Alpinism pe Coasta Dalmata
Tabara de cercetasi pe plaiuri apusene
Saptamana aventurii
Lectii de parapanta
Mountaiboard, un nou sport in Romania
Asigurarea medicala pentru practicantii de sporturi extreme
Canioning in Cheile Nerei
Jamaica- seria Stefan Roman
Titicaca 2006- Seria Stefan Roman
Prin șapte țări pe două roti- seria Stefan Roman
Transalpin 1997- seria Stefan Roman
Lectii de snowboard
Esti pregatit? Aceasta provocare este pentru tine!